Fazer Xylimax -konsepti ja -pakkaussuunnittelu

Xylimax-tuoteperhe, joka on raikas, ajanmukainen, ja erottuva tuotesarja. Kokonaisuus pitää sisällään konseptikuvauksen Xylimaxin uudelleenpositiointiin sekä ydinviestit ja asiakaslupauksen, visuaalisen ilmeen, pakkauskonseptin sekä myymälämateriaalit.

 

Fazer

Fazer Groupin missiona on luoda makuelämyksiä. Makeisliiketoiminnassa Fazer on markkinajohtaja Suomessa ja vahva toimija Itämeren alueella. Fazerin makeistuotteita myydään yli 40 maassa.

 

Fazer Xylimax concept and packaging design
Fazer Xylimax concept and packaging design

Haaste
Konsepti- ja pakkausuudistuksen tavoitteena oli palauttaa Xylimax kiinnostavaksi ja houkuttelevaksi ksylitolituotesarjaksi, korostaen Fazerin laajaa Xylitol-osaamista ja Xylimax-brändin arvolupausta.
 
Lähestymistapa
Osallistava suunnitteluprosessi ”customer insight” -tutkimusmenetelmien avulla. Prosessissa luotiin vaihtoehtoisia konsepteja, jotka validoitiin suunnitteluprosessin eri vaiheissa kuluttajaryhmissä sekä kaupan päätöksentekijöiden keskuudessa.
 
Lopputulos
Xylimax-tuoteperhe, joka on raikas, ajanmukainen, ja erottuva tuotesarja. Kokonaisuus pitää sisällään konseptikuvauksen Xylimaxin uudelleenpositiointiin sekä ydinviestit ja asiakaslupauksen, visuaalisen ilmeen, pakkauskonseptin sekä myymälämateriaalit.
 
Hyöty
Kokonaisvaltainen konsepti ja visuaalisuus korostavat Xylimaxin ominaisuuksia: ksylitolituotteiden terveyshyötyä, tuotteiden kotimaisuutta ja ajanmukaisuutta ilmeen sekä pakkausten osalta.